M.Keramati

M.Keramati

طراحی و نصب استودیو و مانیتورینگ با بیش از 20 سال تجربه
M.Keramati

M.Keramati

طراحی و نصب استودیو و مانیتورینگ با بیش از 20 سال تجربه

دانستنی های جالب درباره سایت Amazon

دانستنی های جالب درباره سایت amazon ، بزرگ‌ترین سایت خرده‌فروشی دنیا:

برای اطلاعات بیشتر روی ادمه مطلب کلیک کنید.

 

انستنی های جالب درباره سایت amazon ، بزرگ‌ترین سایت خرده‌فروشی دنیا:

جف بزوس -مؤسس سایت آمازون-در عرض ۱۶ سالی که از زمان برپا شدن آمازونمی‌گذرد، توانسته است این سایت را از استارت‌آپ کوچکی که به وسیله کامپیوترهای دست دوم در یک گاراژ اداره می‌شود، متحول کند و با توسعه آن، آمازون را مبدل به یک شرکت جهانی متشکل از ۱۲ سایت بزرگ خرید و فروش کند.

یک سوم خریدهای اینترنتی در آمریکا در سایتAmazon.com انجام می‌شود، این شرکت ۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و نام‌های بزرگی مثلIMDB, Zappos.com, Woot و LOVEFiLM را خریده است که از بین آنها شاید IMDB برای ما آشناتر از همه باشد.

شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد.دلیل موفقت این شرکت استفاده از Affiliate Marketing یا همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

با چند نکته جالب در مورد سایت آمازون آشنا شوید :

1- نامگذاری آمازون: آمازون در ابتدای کار Cadabra نام داشت، اما جف بزوس، خیلی سریع این نام را تغییر داد. علت؟ این نام هم‌وزن کلمه«کاداور»، به معنی جسد بود!

اما چرا آمازون؟ به دو دلیل: ۱-برای تداعی کردن بزرگی و گستره کار شرکت. آمازون که در ابتدا ادعا داشت بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کتاب در جهان است، با این نام می‌خواست، بزرگی کار خود را به رود بزرگ آمازون در آمریکا جنوبی، مانند کند. ۲-نام آمازون از حرف A شروع می‌شود و در آن حرف Z هم وجود دارد، از آنجا که فهرست‌های کتاب در ابتدا در این سایت بر اساس حروف الفبا مرتب شده بودند، این قابلیت وجود داشت که در یک بازی گرافیکی، وجود داشتن و مرتب شدن کتاب از حرف A‌ تا Z، در یک لوگو نشان داده شود.

2- نخستین کتابی که در آماوزن فروخته شد: در جولای سال ۱۹۹۵، نخستین کتاب توسط سایت آمازون به فروش رسید، نام کتاب «تلقی سیال و قیاس‌های خلاقانه: مدل‌های کامپیوتری مکانیسم‌های بنیادی فکر» بود.

در همان نخستین ماه فعالیت، آماوزن سفارش‌های خرید کتاب از ۵۰ ایالت آمریکا و ۴۵ کشور جهان دریافت کرد.

3- ترکیدن حباب دات کام و خوشبینی جف بزوس: در سال ۲۰۰۰ و بازه زمانی پیرامون آن، بسیاری از شرکت‌های نوپای اینترنتی که پیش از آن به صورت قارچ‌گونه و غیرمنتظره رشد کرده بودند، ورشکست شدند یا با زیان‌های هنگفت روبرو شدند، این ناکامی را اصلاحا ترکیدن حباب دات کام می‌نامند.

آمازون توانست از این طوفان جان سالم به در برد، اما به سختی، طوری که ارزش سهام این شرکت از ۱۰۰ دلار به ۶ دلار رسید. آمازون در این جریان، سه میلیارد دلار ضرر کرد و تا سه ماه آخر سال ۲۰۰۱، هیچ سودی را گزارش نکرد. تا فرا رسیدن سال ۲۰۰۳ هم این شرکت نتوانست به سود سالانه‌ای دستیابی کند.

4- مقتصد بودن و صرفه‌جویی، دلیل بقای آمازون: شاید یکی از دلایل جان به درد بردن آمازون از تندباد بحران دات کام، سیاست صرفه‌جویی و پرهیز از ولخرجی در این شرکت بود. او ۱۳۰۰ نفر از کارمندان شرکت را کم کرد و کالاهایی که فروش کمی داشتند و سود آور هم نبودند را حذف کرده و شروع به بستن قراردادهایی برای خدمات بهتر به مشتریان و تسهیل حمل کالا کرد.

5- لوگوی آمازون: لوگوی آمازون در ابتدا، تصویری انتزاعی از یک رود بود، اما در سال ۲۰۰۰، این لوگو تغییر کرد. در لوگوی جدید حرف A ‌با فلشی که البته شبیه لبخند هم است به حرف Z منتهی می‌شود، لوگوی جدید می‌خواست این مفهمون را القا کند که آمازون می‌تواند کالاها را از A تا Z به مشتر‌های خود تحویل بدهد و آنها را خوشنود کند.

6- اهمیت پشتیبانی از مشتریان: هر کارمند سایت آمازون باید هر دو سال، یک بار برای تجربه خدمات‌دهی و پشتیبانی از مشتریان در قسمت پشتیبانی سایت ، پشت میز بنشیند و مشکلات مشتریان را رفع و رجوع کند. این امر استثنابردار نیست و حتی رئیس شرکت هم ملزم به انجام این کار است.

7- ساعت ۱۰ هزار ساله:قرار است ساعت بزرگی در کوه‌های غرب تگزاس کار گذاشته شود که بتواند ۱۰ هزار سال کار کند.جف بزوس، ۴۲ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. این ساعت مکانیکی بسیار عظیم قرار است در دل صخره‌های کوه‌های آمازون جای داده شود.

8- برندهای اختصاصی آمازون: خیلی از شماها با کیندل که کتابخوان الکترونیکی آمازون است، آشنا هستید. اما آمازون محصولات دیگری را هم رأسا تولید می‌کند و مالکیت برندهای دیگری را هم در اختیار دارد. مثلا برندهای Pike Street و Pinzon مربوط به تولید لوازم خانگی و آشپزخانه هستند، در حالی که Strathwood، لوازم باغبانی می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.